Śniadanie na słodko — co można przygotować dla całej rodziny?

Śniadanie na słodko — co można przygotować dla całej rodziny?
Śniadanie na słodko — co można przygotować dla całej rodziny?

Słodkie śniadanie to świetna alternatywa dla tradycyjnych posiłków. Szczególnie dzieci lubią takie połączenia. Przygotowując takie jedzenie, można połączyć przyjemne z pożytecznym. Zapewnić pociechom potrzebną dawkę energii, solidny posiłek i wprawić maluchy w dobry nastrój za pośrednictwem słodkich smaków. Sprawdź, co można przygotować dla całej rodziny.

Naleśniki z serem

Świetnym i do tego bardzo smacznym pomysłem z pewnością będą nie takie tradycyjne naleśniki z serem. Można je zrobić w znacznie lżejszej wersji i nie stracić przy tym na fantastycznym smaku. Zamiast mąki pszennej można użyć zdrowej mąki gryczanej. Oczywiście należy dodać do niej odrobinę oliwy, jajko, a zamiast mleka, na przykład napój migdałowy lub mleczko kokosowe. Składniki trzeba dobrze wymieszać i wstawić ciasto na około 10 minut do lodówki. Następnie rozgrzać patelnie i smażyć cienkie placki z obu stron. Naleśniki podawać z twarożkiem połączonym z jogurtem naturalnym, odrobiną cukru kokosowego nierafinowanego i szczyptą wanilii.

Chrupiące gofry

Wspaniałym pomysłem będzie też przygotowanie chrupiących gofrów. Można je zrobić w na słodko lub w wersji wytrawnej. Ciasto można przygotować podobnie jak na naleśniki w lżejszej formie i dodać dodatkowo proszek do pieczenia. Gotową mieszankę piec w gofrownicy. Najlepiej serwować gofry z owocami. Więcej informacji na temat przygotowania gofrów znajdziesz na stronie internetowej: https://uczymyjakslodzic.pl/domowe-i-chrupiace-gofry-jak-zrobic-je-w-domu.

Pyszne pancakes

Na słodkie śniadanie nadają się też pyszne pancakes. Są to inaczej ciasteczka z patelni. Receptura została przywieziona z Ameryki. W Stanach Zjednoczonych podaje się je z syropem klonowym. Przepis na pankejki jest bardzo prosty. Do przygotowania ciasta dla czterech bądź pięciu osób potrzeba około 180 gramów mąki pszennej typu 550. Można ją zastąpić zdrowszym odpowiednikiem na przykład mąką gryczaną lub z ciecierzycy. Potrzebne są też 2 jajka, 375 mililitrów ciepłego mleka lub napoju roślinnego, trochę oleju, 55 gramów nierafinowanego cukru, łyżeczkę sody oczyszczonej, proszku do pieczenia i szczyptę soli. Składniki należy wymieszać i smażyć placki na patelni. Pankejki można podawać z owocami, jogurtem naturalnym, konfiturą, dżemem, miodem czy czekoladą.

To tylko niektóre przykłady przepisów na pyszne i pożywne śniadanie w słodkiej wersji. Inne pomysły to domowy budyń z masłem orzechowym, kaszka manna z owocami, placuszki z jabłkami czy też granola z owocami. Co więcej, aby uzyskać słodki smak, wcale nie trzeba używać dużo cukru. Popularny słodzik można zastąpić dżemem przygotowanym z czystych owoców i słodzonym sokiem owocowym. Ponadto zamiast białego cukru można użyć nierafinowanego cukru kokosowego, brązowego, syropu klonowego lub innego produktu. Słodkie zdrowe śniadania ucieszą przede wszystkim dzieci. Do tego to doskonała metoda na wszelkich niejadków. Najważniejsze to zachowanie zdrowej równowagi, gdyż nic, co spożywane jest w nadmiarze, nie ma dobrego wpływu na funkcjonowanie organizmu człowieka. Jedzmy zatem pożywne słodkie dania, ale z rozsądkiem, a biały cukier zastępujmy lepszymi alternatywami. Dzięki temu z powodzeniem zadbamy o zdrowie swoje i całej rodziny. Od samego początku nauczymy pociechy dobrych nawyków żywieniowych, które z konsekwencją będą stosowały w swoim dorosłym życiu!

Posted by
Szefpoleca

Cześć! Jestem Mateusz i prowadzę blog kulinarny szefpoleca.pl. Jeżeli szukasz sprawdzonych pomysłów na śniadanie, obiad, desery czy kolację to właśnie takie znajdziesz na moim blogu. Jeśli uwielbiasz dobre jedzenie tak jak ja, to obserwuj mój blog — tego tutaj nie zabraknie!

Obserwuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Znasz ten przepis? Podziel się wrażeniami, dodaj opinię!x