Tradycyjny gulasz węgierski

Reklamy Ads By Google

Szukasz sprawdzonego przepisu na prosty rodzinny obiad? Poznaj mój przepis na tradycyjny gulasz węgierski, który z pewnością zadowoli wszystkich domowników swoim głębokim, bogatym smakiem i aromatem. Gulasz węgierski, znany jest jednym z najbardziej charakterystycznych dań kuchni węgierskiej, a jego przygotowanie nie wymaga specjalistycznych składników ani umiejętności kulinarnych ❤🔥

Tradycyjny gulasz węgierski to niezwykle aromatyczne i sycące danie. Przygotowany z najwyższej jakości składników, mięsa wołowego i papryki, według starej receptury doskonale wpisuję się jako rozgrzewające danie na chłodniejsze dni. Swoje przełamanie smaku zawdzięcza słodkiej i pikantnej papryce. Natomiast rozpływające się w ustach mięso nadaje całej kompozycji smaków miana dania idealnego.

Reklamy Ads By Google

W zasadzie nic tak dobrze nie smakuję w chłodny dzień jak tradycyjny gulasz węgierski z pajdą chleba z domowego wypieku.

Zanim zaczniesz przygotowywać tradycyjny gulasz węgierski, przeczytaj cały przepis, opis, który zawiera cenne wskazówki oraz zapoznaj się z tabelą wartości odżywczych.

Reklamy Ads By Google

Składniki

  • 0,5 kg mięsa wołowego
  • 3 średnie ziemniaki
  • cebula biała
  • ząbek czosnku
  • łyżka smalcu (można zastąpić olejem rzepakowym)
  • około 400 gram pomidorów krojonych lub pasaty
  • dwie marchewki
  • 100 ml czerwonego wina wytrawnego
  • czerwona papryka
  • sól i pieprz ziołowy
  • papryczka chili
  • kminek
  • szczypiorek
  • natka pietruszki
Zobacz inne przepisy z: , , , , , , , , , , , , , ,

Przepis na tradycyjny gulasz węgierski

  1. Mięso kroimy w kostkę i podsmażamy na rozgrzanym smalcu, następnie przyprawiamy solą i pieprzem. Przykrywamy patelnie i dusimy mięso pod przykryciem około 30 minut.
  2. Dodajemy cebulę pokrojoną w kostkę i posiekany czosnek. Następnie dusimy całość jeszcze przez 30 minut.
  3. Reklamy Ads By Google
  4. Dodajemy pomidory, mieszamy, dodajemy wino i dusimy pod przykryciem przez 30 minut.
  5. Następnie dodajemy marchew i ziemniaki pokrojone w kostkę oraz paprykę pokrojoną w trójkąty lub paski. Doprawiamy odrobiną kminku, papryczką chili. Całość mieszamy i dusimy, aż marchew i ziemniaki będą miękkie.
  6. Reklamy Ads By Google
  7. Dodajemy posiekaną pietruszkę, mieszamy i gotujemy jeszcze chwilę. Nasz gulasz węgierski jest już prawie gotowy.
  8. Ostatecznie gulasz możemy jeszcze doprawić solą i pieprzem do smaku, po wyłożeniu na półmisek możemy udekorować świeżo siekanym szczypiorkiem.
  9. Reklamy Ads By Google

Tradycyjny gulasz węgierski najlepiej smakuję z pajdą chleba. Możesz podawać go również samego, albo do kaszy lub ryżu. Smacznego!

Zobacz również: Zupa gulaszowa

Reklamy Ads By Google

Tabela wartości odżywczych

Wartości odżywcze dla całego przepisu

Składnik Kalorie (kcal) Białko (g) Tłuszcz (g) Węglowodany (g) Błonnik (g)
Całkowite wartości odżywcze 2058 147.75 92 129 23.25

Wartości odżywcze na 1 z 8 porcji

Składnik Kalorie (kcal) Białko (g) Tłuszcz (g) Węglowodany (g) Błonnik (g)
Wartości odżywcze na porcję 257 18.45 11.50 16 2.90

Wartości odżywcze zostały obliczone na podstawie składników użytych w przepisie na tradycyjny gulasz węgierski. Rzeczywiste wartości odżywcze mogą się różnić w zależności od dokładnych rozmiarów porcji, specyficznych składników i modyfikacji przepisu.

Szacunkowe wartości odżywcze składników na 100 g

Składnik Kalorie (kcal) Białko (g) Tłuszcz (g) Węglowodany (g) Błonnik (g)
Mięso wołowe (chude) 250 26.0 15.0 0.0 0.0
Ziemniaki 77 2.0 0.1 17.0 2.2
Cebula biała 40 1.1 0.1 9.3 1.7
Czosnek 149 6.4 0.5 33.0 2.1
Smalec / Olej rzepakowy 900 0.0 100.0 0.0 0.0
Pomidory krojone/pasata 22 1.1 0.2 3.9 1.2
Marchewka 41 0.9 0.2 9.6 2.8
Czerwone wino wytrawne 85 0.1 0.0 2.6 0.0
Czerwona papryka 31 1.0 0.3 6.0 2.1

Zdrowe odżywianie oraz pilnowanie balansu kalorycznego są kluczowymi elementy utrzymania dobrego stanu zdrowia, a także osiągania i zachowania optymalnej masy ciała. Istotne jest, aby podejście do tematu kaloryczności posiłków było świadome i poprzedzone odpowiednią wiedzą. Co oznacza nie tylko liczenie kalorii, ale także zwracanie uwagi na jakość spożywanych pokarmów oraz ich wpływ na organizm. Najważniejsze w zdrowym odżywianiu jest, aby zachować różnorodną i zbilansowaną dietę bogatą w składniki odżywcze i makroelementy.

Oceń ten przepis!
0 / 5 Średnia: 4.89

Twoja ocena:

1 osoba ogląda ten przepis
Szefpoleca

Szefpoleca

Jestem szefem w swojej kuchni - gotowanie to moja największa pasja. Z ogromną przyjemnością oddaję się sztuce kulinarnej, uwielbiając zarówno proces tworzenia wykwintnych dań, jak i samą radość z jedzenia. W moim repertuarze znajdziesz zarówno tradycyjne przepisy, które odświeżam i wzbogacam o odrobinę nowoczesności, jak i własne, unikalne kreacje kucharskie. Dzięki mojemu podejściu, moje dania to harmonijne połączenie bogactwa smaków i aromatów, które zachwycają podniebienia, a jednocześnie nie wymagają od kucharza nieprzyzwoitego wysiłku. Kocham dzielić się tymi doświadczeniami kulinarnymi, inspirując innych do odkrywania radości płynącej z gotowania i wspólnego celebrowania posiłków.

Artykuły: 426
Obserwuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Newsletter kulinarny

Bądź na bieżąco – wysyłamy sezonowe przepisy i porady

Zapisz się na jedyny taki w sieci kulinarny newsletter i dołącz do 2719 zadowolonych czytelników. Szefpoleca.pl to ciągle rosnąca baza artykułów i przepisów na dania z całego świata. Każdego dnia tworzymy blog kulinarny z pasją dla osób, które kochają gotowanie i pieczenia tak jak my! Już dziś dołącz do nas :)