Lato zbliża się wielkimi krokami, a wraz z nim również krótkie szorty, nowy, piękny kostium kąpielowy, dieta na lato, krótkie sukienki… które każda z nas chciałaby nosić i wyglądać zjawiskowo. Jednak nie wszyscy mogą cieszyć się z nadchodzących wakacji. Należysz do tego grona? Nie jesteś zadowolona ze swojej figury, a dodatkowe kilogramy sprawiają, że myśl o lecie wcale Cię nie cieszy? Chciałabyś pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej, ale nie wiesz jak? Zdarzało Ci się stosować już różne diety, ale za każdym razem nie przynosiły one spodziewanych rezultatów? Jeżeli tak, to koniecznie zapoznaj się z treścią poniższego artykułu, w którym przedstawimy zdrową i skuteczną dietę na lato! Zapraszamy do lektury!

Dieta nie oznacza ograniczeń

Wiele z nas przekonanych jest o tym, że dieta jest równoważna ze znacznymi ograniczeniami. Nie jest to jednak prawdą, ale powszechność takiej opinii jedynie zniechęca nas do pracy nad nawykami żywieniowymi. Warto więc raz a dobrze powiedzieć, czym tak naprawdę jest dobra dieta. Sednem jest w niej bowiem spożywanie produktów dobrej jakości i wyeliminowaniu szkodzących nam tłuszczów czy cukrów, nie zaś “głodzenie się”.

Dieta na lato – owoce i warzywa

Najlepsza dieta na lato musi być bogata w owoce i warzywa. Na szczęście, ciepłe pory roku zapewniają niemal nielimitowany dostęp do olbrzymiej ilości warzyw oraz owoców, które są prawdziwymi bombami witaminowymi. W jedzeniu tych produktów nie musisz się ograniczać ani trochę i zawsze, kiedy zgłodniejesz możesz śmiało po nie sięgać. Będą one stanowiły najlepszą, zdrową przekąskę, jaką można sobie wymarzyć. Warto pamiętać, że najwięcej witamin znajduje się w surowych warzywach i owocach i w takiej formie należy spożywać je najczęściej. Świetnym sposobem na zdrowe rozpoczęcie dnia jest przygotowanie smoothie z np. banana, jarmużu, jabłka, soku z cytryny i pomarańczy oraz kawałka korzenia imbiru.

Czego należy wystrzegać się w diecie?

Poza oczywistościami, jakimi są słodycze i słone przekąski, które nie wnoszą do naszych organizmów nic poza pustymi kaloriami warto wystrzegać się wszelkiej żywności wysoce przetworzonej. Są to produkty, poddane obróbce przemysłowej zawierające wiele substancji konserwujących, barwinków oraz wzmacniaczy smaku. Mają one zdecydowanie negatywny wpływ na zdrowie, dlatego należy przed zakupem dokładnie sprawdzać skład wszystkich produktów. Zasada “im krótszy skład, tym lepszy” jest w tej sytuacji jak najbardziej aktualna. Czasami wystarczy wykazać się odrobiną pomysłowości, by ograniczyć w naszym codziennym jadłospisie jedzenie przetworzonych produktów np. zamiast owocowych jogurtów pełnych barwników i słodzików warto wybrać jogurt naturalny i dodać do niego świeże truskawki.

Funkcjonuje błędne przekonanie, że w codziennej diecie powinno się wystrzegać węglowodanów. Nic bardziej mylnego. Węglowodany są bowiem niezbędne w codziennym funkcjonowaniu i według piramidy żywienia stanowią jeden z filarów zdrowego żywienia. Powinny one dostarczać od 50% do 70% dziennej dawki energii. Produktami, w jakie powinna być więc obfita dieta na lato są wszelkiego rodzaju kasze, płatki owsiane, komosa ryżowa czy bataty. Artykuły te dostarczą Twojemu organizmowi niezbędnych składników, są również niezwykle bogate w błonnik.

Dieta na lato – podstawowe zasady

Skoro już wiesz, czego nie może Ci zabraknąć, a czego powinnaś się wystrzegać warto przedstawić kilka podstawowych zasad, na których opiera się skuteczna dieta na lato. Po pierwsze są to lekkie oraz regularne posiłki. Pamiętaj, że żołądek każdego z nas jest wielkości zaciśniętej pięści. Każdy posiłek nie powinien być więc większy. Stara zasada mówiąca, że lepiej jeść mniej, a często jest dalej bardzo trafna. Kolejną rzeczą, o jakiej nie wolno Ci zapomnieć jest nawodnienie. Pamiętaj, ludzki organizm potrzebuje dziennie około 2 litrów płynów. Należy więc zadbać o regularne picie wody, szczególnie latem, podczas upalnych dni. Ostatnia podstawowa zasada, bez której dieta na lato nie przyniesie oczekiwanych rezultatów jest aktywność fizyczna. Jej połączenie ze zdrowym odżywianiem się jest kluczem do sukcesu. Pamiętaj, że nie musisz porywać się na wyczynowe sporty, ważne jednak by codziennie wykonać krótki domowy trening, przemaszerować kilka kilometrów lub odbyć przejażdżkę na rowerze.

Zaproponowana przez nas dieta na lato powinna być tak naprawdę wykonywana przez cały rok. Ludzki organizm bardzo szybko przystosowuje się do nowych warunków, dlatego jeżeli wykażesz się dyscypliną i systematyką w początkowych fazach diety, zdrowe nawyki wejdą Ci w krew. Zdrowy tryb życia niesie za sobą niezliczoną ilość pożytków, dlatego trzymamy za Ciebie kciuki. Powodzenia!

Co sądzisz na ten temat?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *